Sunday 28 January 2007

Underskatta aldrig damer över 55

Jag går på fredagar på vattengympa tillsammans med en massa damer av modellen äldre, ett par av dessa damer är dessutom av den lite större storleken. Vi gör blandannat sådana spännande övningar som tex åka skidor i vattnet, hoppar, springer mm allt ivrigt påhejade av en hurtig gympaledare. En övning går ut på att man sitter på en orm som är av typ frigolit eller något annat flytande material sen ska man cykla omkring på denna tingest i bassängen. Det spelar ingen roll att om man tar i som en skitnödig gnu och cyklar så fort man kan, nog fan blir man omkörd av en av dessa tanter. Likadant när vi ska springa runt i bassängen, i början tänkte jag -Det är bäst man håller igen lite man vill ju inte göra tanterna ledsna och glänsa. men det behöver man inte oroa sig för. En av tanterna som är av storleken lite större hon brukar varva mig ett par gånger, jag frågar mig vad är hemligheten, kanske var hon sprinter för ca 92 kg sen.
Förövrigt så undrar jag om korpen har en fabrik någonstans i dom djupa Vidingsjöskogarna där man producerar vattengympaledare eftersom vi har haft vikarier ibland då våran ordinarie ledare har varit borta och alla verkar dom vara lika hurtiga, glada och bär dessa hemska åtsittande korpen kläder.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008