Friday 12 January 2007

innebandy, medicin och en tjurig dotter

Dagen började med att jag åkte till sjukhuset för att få min medicin mot mina reumatiska besvär, det går till så att jag får ligga i en säng med dropp i ett par timmar och läsa dagens tidningen, ganska skönt faktiskt, lugn och ro, skön säng, macka, cola, snus, sportbladet och en sjukskötare som springer omkring och passar upp på en kan det bli bättre? (ja det skulle vara lite kvalitetstid med sambon isåfall) Mitt under behandlingen kom en läkare och tittade på mina eksem i händerna
-Typiskt borgis alliansus eksem dom går inte att bota men vi kan skriva ut en salva som lindrar sa läkaren.
Efter detta trevliga besök på stadens hospital så åkte jag hem. Väl hemma skulle den ömma modern följa med dottern till en kompis som vi trodde skulle vara hemma men det var hon icke då blev dottern tjurig, jag kom då på att vi kunde gå till biblioteket istället men givetvis hade bibblan lunchstängd i två timmar, verkar gött att jobba på biblioteket 2 timmars lunch verkar inte helt fel, på jobbet brukar vi få 20 minuter om vi har tur. Gissa om det lilla underverket till 4-åring blev glad över att det inte blev något boklån heller (Bor du i en förort till Linköping och trodde dig höra ett brandlarm vid 13-tiden idag så kan jag lugna dig med att det kanske bara var min dotter du hörde). Åkte sen på kvällen och spelade innebandy, kondisen blir bättre och bättre den här fredagen orkade jag spela i 30 sekunder innan jag frustande och stönande kröp och bytte till skillnad mot förra fredagen når jag redan efter 15 sekunder svävade mellan liv och död.

1 comment:

Rebecka said...

Visst har vi fina och stabila barn älskling! Om du följer min bantningsmetod orkar du nog trekvart innebandy nästa vecka ska du se.....

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008