Wednesday 17 January 2007

Boklån, otrevliga brev och Mona

Idag har jag och barnen varit på biblioteket i stan. Tanken var att vi skulle åka direkt efter frukost, men som vanligt så kom vi inte iväg förrens framåt lunch. Det tar ju liksom 1 timme för den äldre dottern att äta frukost, yogurten hinner nästan dunsta bort sen ska det kollas färdigt på det pågående avsnittet av Max & Rubi , för er som inte ser på bolibompa dagligen kan jag berätta att det handlar om 2 tecknade kaniner som gör väldigt intressanta saker såsom fikar och byter kläder m.m. Sen är det en hund som ska ut och som oftast tvärnitar i mitten på promenaden och vägrar gå åt något håll. Efter detta har den lilla dottern hunnit bli hungrig igen osv.
Väl i stan så var vi tvugna att käka något, sushi sa jag dottern började omedelbart tjura trots att jag förklarade att det gick att få annan mat också. Som den konflikträdda pappa jag är så bestämde vi att vi skulle käka kebab istället, genast sken dottern upp som en sol och sjöng hela vägen till kebabstället högt och ljudligt - Vi ska äta kebab det ska inte ni.
Väl på biblan så ville dottern som vanligt bara låna dom böcker som hon redan har hemma + Lotta på Bråkmakargatan på persiska jag förklarade vänligt men bestämt att den sistnämnda fick hon inte låna då min persiska är lite rostig men att hon gärna fick låna några andra böcker och det gjorde hon. Efter det obligatoriska toabesöket gick vi därifrån med ca 35 böcker, 3 talböcker och 2 filmer och ett lånekvitto som var längre än dom supertlånga kvittona man får när man spenderat halva sin lön på någon stormarknad.

Jag såg på TV igår att Littorin hade mottagit ett brev från Svenskt Näringsliv angående att dom tyckte man skulle ändra i lagen så att facken inte skulle få vidtaga sympatiåtgärder vid blockader. Littorin sa bestämt att det tänkte man inte göra. Jag undrar om den nuvarande regeringen tänker hålla fast vi detta mandatiden ut. Det tror inte jag, man vill nog bara inte stöta sig mer med facken just nu, precis efter dusten om A-kassan och under pågående kollektivavtalsförhandlingar detta kommer nog kanske om 1 år eller något sådant.
Men man får ju hoppas att Littorin och gänget har kvar denna åsikt även senare.

Jaha det verkar som det blir Mona Sahlin som blir nästa statsminister, det blir nog bra.
Det ska bli skönt när det är klart så alla vi på vänsterkanten kan koncentrera oss på det viktiga nämligen att se till så vi byter till en RÖD regering senast 2010, gärna en trepartiregering och då menar jag inte att något bogerligt parti ska få vara med.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008