Monday 15 January 2007

Idag har jag varit på möte med den lokala S-föreningen, vi var bara 5 stycken där idag då dom flesta hade förhinder. Vi diskuterade blandannat det i media så uttjatade ämnet: Vem blir partiledare för SAP? Just nu ligger ju som bekant Mona bäst till. Så vad tycker vi om det då? Själv är jag lite kluven, Mona Sahlin hur fräscht och nytänkande känns det? På en skala ungefär 2 röda rosor av 34 möjliga. Samtidigt så tycker jag att hon kan vara värd en chans, vi kan nog inte skaka fram en kvinna som är mer politiskt erfaren av debatter och regeringsarbete. Min egen ide är att det kanske är dax att göra som miljöpartiet och ha två partiledare, en kvinna och en man så slipper man ha den här könsdebatten som varit någon mer gång och avgår en så har man den andra som kan leda partiet. Ja vad är då mina kanidater till detta tudelade ledarskap? Dessa 2 är jag nog väldigt ensam om att föreslå jag tycker Livs 3dje ordförande Eva Karlsson och vänsterpartiets Lars Ohly, Eva därför det är en dam med lite drag i, rapp i truten och duktig på det mesta.
Lars Ohly kan gå att värva då han bytt parti förrut (var med i folkpartiets ungdomsförbund som ung) och han är den klart bästa partiledaren i Sverige. Vilket lag det skulle bli.
Fast det viktiga är faktiskt inte vilken partiledare vi får utan vilken politik vi ska föra för att vinna valet 2010, borgarna måste nämligen kastas ut ur Rosenbad så fort som möjligt innan dom har förstört hela Sverige.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008