Saturday 13 January 2007

En sportig dag

Tog idag med mig familjen och gick till jobbets träningslokal och pumpade muskler så nu är vi starka som fan, jag körde ett omfattande helkroppsprogram bestående av 10 minuter på en trampmaskin (ja jag klara detta utan vare sig svimma eller att sambon behövde ringa 112), 4 bänkpresslyft med hela 6 kg på stången samt 7 sittups sen bestämde sambon och jag att vi skulle spela pingis istället, jag vann en stenhård 3-settare där mina fruktade forehandslag med kanten på racket visade sig fälla avgörandet. Den äldsta dotter roade sig under tiden med att slå kullerbytor samt att plocka fram alla redskap som fanns i lokalen, så det blev som ett extra litet träningspass efter detta med att plocka undan alla saker. Den lilla sov hela tiden. Efter dusch och bastu så vandrade vi hemmåt väl hemma käkade vi, under måltiden satt dottern och bråkade om något, jag sa då till henne att om hon inte slutade bråka skulle hon åka in på rummet snabbare än hon hann blinka.
-Fast jag kan blinka jättesnabbt svarade hon då. Ja vad svarar man på det!
Efter maten åkte vi till våran kompis hästen och han familj för att glo på United-Aston villa på tv, givetvis kom vi en halvtimme sent så vi missade det mesta av första halvlek eftersom det tar ganska lång tid för min lätt förvirrade hjärna att minnas var den bestämde att jag skulle lägga plånbok och nycklar sist jag kom innanför dörren.
Hos hästen var förrutom han och hans familj även lite andra kamrater från uppväxtiden i dom djupa skogarna kring Roxen. Vi glodde på fotbollen samt diskuterade livets stora frågor som t.ex. Finns gamla drakborgen med expassionset att köpa på tradera och isåfall vad skulle man få ge för detta eminenta spel? Varför är det så svårt att få spelare över 25 år sålda på livehockey?
och behöver man verkligen köpa en så svindyr cykeldator som våran rödlätta plåtslagarvän har för att man ska cykla vättern? Jag tror inte vi kom fram till några svar så frågorna består.

1 comment:

superdupermaria said...

http://www.youtube.com/watch?v=OWVSOvqlB_Q

Jag tänkte på dig direkt när jag såg det här... :)

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008