Tuesday 9 January 2007

inte bara ren utan överaskande ren

Idag har jag och övriga familjen varit i byns badhus, det var dock bara jag och den äldsta dottern som badade, efter ca 3 minuter i bassängen började hon tjata om glass så det var lika bra att kliva upp direkt och inhandla detta så man slipper tjatet. Efter att ha inmundigat denna kalla delikatess så skulle jag motionsimma lite. Smidig som en valross hoppade jag i stora bassängen men jag glömde en liten detalj, jag är ju rätt så kass på att simma, jag lyckades på något sätt som är svårt att beskriva ta mig fram i vattnet ca 50 meter sen var jag så trött att det flimmrade för ögonen, som tur var befann jag mig då på den grunda delen av bassängen så upp kom jag efter lite flämtande. Efter denna motionstur så badade jag och dottern lite till i barnpoolen där det blandannat anordnades en simtävling mellan dotterns medhavda svarta anka och plast-Nalle Puh (ankan vann) Efter detta klev vi över till spaavdelningen där vi badade bastu och bubbelpool, dottern tyckte vi skull köpa en sådan och ha hemma i vardagsrummet så hon kunde bada och titta på bollibompa samtidigt, jag svarade att jag inte trodde att Stångåstaden skulle uppskatta denna uppgradering av lägenhetstandarden.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008