Thursday 29 March 2007

Får får lamm

Dagen började med att jag gick en sväng till jobbet för att lämna in ett papper till personalavdelningen, efter detta ärende gick jag ner till våran fackexpedition och babbla lite med fru ordförande och fru huvudskyddsombud samt herr kassör då kom jag på, att jag som den planeringsmästare jag är, är trippelbokad tills på tisdag, jag ska hålla i ett kontaktombudsmöte, ha utvecklingsamtal samt vara på allergikontroll med yngsta dottern klockan 14:00.
Visserligen så är jag ungefär lika stark som Superman men jag har inte lärt mig flyga i överljushastighet än så detta funkar icke. Jag kom på den briljanta ide`n att flytta kontaktombudsmötet till torsdag 13:30 istället, jag började ringa runt till några av kontaktombuden för att säga att mötet var flyttat men märkte snart att intresset att komma vid denna tidpunkt var ganska ljummet, jag tittade då i almenackan och såg att det då var skärtorsdag och förmiddagsskiftet slutar klockan 12:00 och folk vill ju hem och klä ut sig till påskkärringar, koka ägg och kanske para sig. Så det var bara att ringa upp dom man ringt och säga att mötet blev på tisdag iallafall så nu måste jag ha tag på någon som kan hålla i mötet istället för mig.
Eftermiddagen spenderades på att gå på utflykt tillsammans med mina barn, denna utflykt gick till en 4H gård i utkanten av förorten där vi bor.
På gården såg vi 11 olika sorters djur bla. grisar, hästar och höns.
Getterna fick vi träffa på väldigt nära håll eftersom dom hoppade upp på bordet när vi fikade, jag försökte förklara för dottern att getterna bara ville smaka vårat fika men dottern började illvråla och blev livrädd trots att jag förklarade att getter inte äter människor så ofta. (Fast man vet ju aldrig då en kompis till mig hade en get som åt fotbollsnät och elkablar.)
Sötast på gården var iallafall dom nyfödda lammen som bara var ett par dar gamla.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008