Thursday 15 March 2007

Fattig som en kyrkråtta

Idag har familjen varit på IKEA och coop och handlat och därmed gjort slut på dom sista resterna på kontot för den här månaden. Det känns som man igentligen inte skulle behöva åka till sådana affärer för att pengarna ska ta slut, det gör dom ändå för även om man inte gör ett skit så är det ändå tomt på kontot när halva månaden har gått. Någon gång ska jag göra ett test i ämnet genom att sitta ensam på en stubbe någonstans i Kolmårdenskogarna i en månad jag ger mig fan på att pengarna tar slut ändå. Shoppingstunden på ovan nämnda varuhus var annars rätt så lugn, då det ena barnet sov hela tiden och det andra barnet var inlämnat i lekrummet. Sambon och jag kom faktiskt bara ihop oss en gång och det var i ämnet skohyllor, det är ett rätt så bra resultat då jag har ett väldigt svagt psyke när jag går i affärer som inte innehåller sportartiklar, skivor, spel eller tekniksaker.
Sambon nekade dessutom när jag föreslog att vi skulle provknulla en av sängarna i fyndhörnan (det är ju lustigt att man alltid blir nobbad).
Inhandlingen av matprodukter gick också bra, den äldsta dotter tjatade bara 635 gånger om att hon ville ha leksaker men det är ju lite mindre än vanligt sen behövde ju hon gå och uträtta sina behov 4 gånger under den tiden vi befann oss i affären, men det får man ju räkna med.
Ja nu är vi som sagt pank men vi har iallafall mat i kyl och frys och när den är slut kan vi leva på luft och kärlek för det har vi gott om.

1 comment:

Rebecka said...

Älskling då! Det förstår du väl att vi kan prova sängarna på IKEA, det var ju inte riktigt det som var problemet. *viskar: jag hade ju inte rakat mig....* Dessutom så kan vi nog klara oss på kärleken vi har va? Pengar...vad vore det att ha när vi har varandra!!!!

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008