Thursday 22 March 2007

Apoteksmannen har siktats igen

I förorten där jag bor är jag känd som apoteksmannen. Detta beror på att jag ofta syns på byn med en liten grön apotekspåse i handen. Detta beror på att vi i våran familj tycker det är så trevligt på detta ställe så vi brukar gå dit och handla lite så fort vi har lite tid över.
Nävars det är väl inte riktigt så, men ibland känns det som man är där nästan varje dag, jag äter medicin mot mina reumatiska problem, sambon mot sin epilepsi, lilla dottern käkar speciell mat som man bara kan köpa på apoteket och tills för ett tag sen hade vi en hund som ständigt behövde ögondroppar och sen blir ju någon i familjen förkyld med jämna mellanrum och då ska det ju köpas
ögondroppar, nässpray, hostmedecin m.m ja föresten näspray använd i våran familj inte bara när man är förkyld, sambon använder detta för jämnan och finns inte detta hemma jämnt så blir hon grinig (mer än vanligt) ja det blir som sagt några besök.
Min senaste investering är en ring som man ska ha i näsan när man sover, detta för att min sambo påstår att jag snarkar.
Detta påstående är dock inte bevisat då jag aldrig hört detta, men sambon hävdar iallafall att så är fallet, jag tror att det är för att min sambo tycker det är lite upphetsande att sova bredvid någon som har en sådan ring i näsan.
Min sambo har dock börjat sova med öronproppar för att slippa höra stockdragandet.
Nu är det också så att sambon fått våran äldsta dotter att också vittna om detta förmodligen har diverse mutor förekommit.
Jag fick iallafall ge mig och köpa en sådan där ring för att få slut på tjatet.
Så nu får vi se om det blir slut på gnället, vad gör man inte för husfriden.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008