Tuesday 13 March 2007

Idag har man varit på sjukan igen och fått lite medicin inpumpat i sig, i vanliga fall så brukar det vara lugnt och faktiskt ganska skönt, men idag var jag där samtidigt som en tant i 75års åldern.
Hon babblade hela tiden (ca 3 timmar) om sina olika sjukdomar och krämpor, i slutet kom även hennes man som även han hade ungefär 53 olika sjukdomar. Det var cancer, hjärt och kärlsjukdomar, brutna ben, gamla krigsskador och så givetvis reumatiska krämpor dom hade haft nästan allt. Förstå mig rätt jag tycker jättesynd om det gamla paret som drabbats av allt detta men det är inte så roligt att sitta och lyssna på i 3 timmar.
På sjukan passade jag också på att ta av mig byxorna för 2 damer, -Nej jag har inte blivit blottare det var faktiskt så att dom 2 kvinnorna var läkare och ville glutta på mina borgus allinsus eksem som huserar på mina ben det hela slutade med att jag fick en remiss till hudkliniken, dom trodde att jag skulle få en behandling dom kallade för krosus liberalistus och den gick ut på att man fick ligga en hel dag under en stor röd flagga och lyssna på uppiggande gamla tal av Hjalmar Branting och Olof Palme samtidigt som man fick tabletter gjorda på nermalda gamla moderat flaggor.

2 comments:

Rebecka said...

Du är så himla sjuk i huvet!!! Men jag erkänner....jag älskar dig iallafall!

Gittan said...

...haha, stackars Linus...höra om alla gamla krämpor, det är inte så roligt det förstår jag! Finns det inga fler lite yngre patienter du kan snacka med?
Behandlingen på hud har jag inte hört talas om trots 31 år på sjukhuset! Kanske vet Sofies pojkvän vad det går ut på, han har ju jobbat på hud!?
...kanske är det något med flaggor trots allt!?
Förresten något kul!...jag har börjat med vårbruket hemma i blomkrukorna nu! Det blir ingen ananas i år men ett annat snyggt skott (inte hockey!) har jag gjort, vill du o din familj ha ett ex.?? kram

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008