Monday 2 April 2007

bus och bärs

Gågna helgen började med att spendera min sista föräldralediga fredag i Busfabriken.
Bussfabriken nej nu skrev jag fel det ska givetvis vara busfabriken för bussfabriker har vi inga mig veterligen i Linköping bara en flygplansfabrik och där var vi inte, iallafall busfabriken är en plats dit man kan åka till med sina barn när man vill att barnen och pappan ska leka av sig lite, det är nämligen en gammal fabrik som någon vänlig själ har fräshat upp och slängt in en massa klätterställningar och diverse olika hoppanorndningar såsom hoppslott och studsmattor.
Där var vi hela förmiddagen jag, min kompis Tepes fru och 3 vilda barn (1 var mitt och 2 var deras) det var det var skoj, klättrandet gick rätt så bra, där hängde man med ungarna riktigt bra, sämre gick det när man skulle krypa genom diverse rör då kände man av att mina knän faktiskt var 32 år gamla,alla rören var inte heller helt dimesionerade efter en överviktig 32 årings kropp.
Svettiga, trötta och glada? åkte vi sen hem och åt glass.
På kvällen åkte jag för att spela innebandy men vi var tyvärr bara 2 stycken där och eftersom inte sporten innebandy är så rolig med bara 2 deltagare så struntade vi i att spela, så slapp man den motionen.
Lördagen spenderades hemma hos Tepe då det anordnades ett party för tjejer hemma hos oss och jag inte fick vara hemma då och eftersom vi och TePe anlitat barnvakt så intogs det lite dryck gjort på malt, humle, jäst och vatten.
Det var väldigt trevligt att bara sitta och babbla skit själva TePe och jag utan varken skrikande kvinnor eller tjatande barn fast man saknar dom förstås också.
På Måndagen var det så dax att börja jobba igen, det var ganska kul att träffa alla arbetskamrater igen.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008