Sunday 15 April 2007

tvärfackligt arbete

I lördags var jag på återträff med kompisar från en tvärfacklig kurs som jag gick i höstas vi började kvällen i transportarbetareförbundets lokaler i Linköping där snackade vi om allt möjligt som hänt sen senast vi träffades, sedan fortsatte vi till en restaurang i dom centrala delarna av Linköping som serverade god och flötig amerikansk mat. Givetvis så intogs det också lite alkoholhaltiga drycker dock inte i några större mängder, vi hade jättetrevligt och bestämde att denna form av tvärfackligt arbete skall bedrivas någon mer gång.
Det är väl bäst att skriva också ifall att någon högeranhängare (om det finns några kvar) skulle råkar läsa detta att som vanligt när vi i facket äter ute så betalade vi givetvis själva.
När mina kamrater åkte hem så tänkte jag att eftersom jag ändå är i stan och fått löfte av min sambo att komma hem lite senare så uppsökte jag vattenhålet Mörners för att ta en liten svälj öl, där träffade jag en innebandykompis som sa att han visste att min vän den världskände dragspelaren Jyrgen Kock var på väg in till staden så jag bestämde att jag skulle stanna i stan så vi kunde svinga en bägare ihop, det gjorde vi och inte bara en......
Söndagen spenderades mestadels i horisontellt läge då jag på söndagmorgonen drabbades av den svåra sjukdomen som enligt ledande medicin forskare kallas för svinusbakfullus.

I senaste sifoundersökningen så är SAP ensamt större än hela alliansen tillsammans, har svenska folket äntligen så här ungefär ett halvår efter valet förstått att "nya" moderaterna är precis samma parti och har samma mål som dom "gamla" moderaterna nämligen att dom rika ska bli ännu rikare?

Grattis TePe och MODO till SM-guldet.

1 comment:

starsailor said...

Jag får alltid mig ett gott skratt av din blogg!Du är rolig du :D

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008