Wednesday 25 April 2007

Nya skor

Veckans föräldra ledighet spenderades på förmiddagen hemma, jag tänkte att nu på förmiddagen ska jag plocka iordning i köket som i vanlig ordning ser ut som om kriget dragit fram där, men jag kom på mig själv med att sitta som klistrad i soffan och glo på Madicken tillsammans med mina döttrar, ja köket står kvar tills en annan dag (disken med) tänkte jag och satt kvar i soffan.
Framemot eftermiddagen åkte vi till stan för att hämta sambon för att sedan tillsammans färdas till Tornby där blandannat skor till den älsta dottern skulle inköpas. Jag är givetvis inte betrodd att göra sådana inköp själv då sambon tror att jag isåfall skulle komma hem med en påse rullskridskor.
Skor till barnet hittades ganska snabbt, jag hittade även 1 par till mig själv.
Sambon försökte få mig att köpa 1 par konstiga svarta skor utan snören och påstod att det var dax att köpa något annat än gympaskor som hon påstar är det enda sorts skor som jag haft på mig under dom 7? år vi varit tillsammans, denna uppgift stämmer dock inte då jag så sent som i februari iår en dag bar ett par graningestövlar som jag är säker på att hon såg mig i, det blev gympaskor iallafall.
Sen började sambon leta skor och som ju alla vet så tar det ju lite längre tid för kvinnor att välja
modell så tog det ungefär svinlång tid och tyvärr så lider ju jag av ett ganska dåligt psyke när jag är i klädaffärer och skoaffärer så jag fick ett litet smärre utbrott men sambon fick tag i ett par skor iallafall så det hela slutade lyckligt iallafall.

Jag läste på text-tv att någon hade undersökt vilken grupp i samhället som tjänade mest på den nuvarande regeringens politik och svaret blev.......(trumvirvel)...just det dom 10% i samhället som redan hade mest pengar fan vad överraskad jag blev när jag läste detta. Rättvist sa Bill jätterättvist sa Bull.

1 comment:

Rebecka said...

Älskling, även att du har ett skapligt labilt psyke så kan du faktiskt få mig att skratta ibland oxå! Trots allt så är du ganska rolig! I lagom dos... :-D

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008