Thursday 26 April 2007

Vem är starkast i världen?

Dagen har varit lite långsam då jag på jobbet idag drabbades av huvudvärk, detta berodde förmodligen på att jag var tvungen att använda hjärnan för omväxlighetens skull då en maskin på jobbet var trasig och jag var tvungen att tänka för att lösa problemet. Detta ledde troligtvis till överhettning av mina 2 hjärnceller som då simmade med full kraft och krockade med skallbenet vilket nog ledde till huvudvärken.
Förövrigt idag så har jag funderat på en diskusion som jag hade med min snart 5 åriga dotter för ett par dagar sen, den nästan hetsiga diskusionen handlade om vem som var starkast av Pippi, spiderman, Hulken, Superman, Batman (eller Bertman som dottern säger), Bamse och Karl-Alfred. Hon hävdar med bestämdhet att Pippi är starkast men min åsikt är nog mer åt Superman hållet. Så här tror jag listan ska se ut.
1. Superman, ingen kan vara lika stark jag har sett karln lyfta hela planeter.
2. Hulken, har setts jonglera med stridsvagnar och diverse andra superstarka varelser.
3. Bamse (med dunderhonung), har stor kapacitet men är lite för snäll.
4. Spiderman, ok styrka är väl kansken inte hans främsta egenskap men nog är han superstark alltid.
5.Pippi, världens starkaste tjej kanske men lyfta hästar och bilar kan vilken superhjälte som helst.
6. Karl-Alfred (efter ha ätit spenat), ganska stark men räcker inte så långt i detta sällskap.
7.Batman (Bertman), han är stark för att vara en vanlig människa men har inga superkrafter utan förlitar sig på tekniska prylar och ärligt talat så är ju skurkarna han bråkar med rätt så kassa.

Och för er som är uppvuxna i dom djupa skogarna på andra sidan Roxen kan jag berätta att jag fortfarande tror att Leffan skogshuggare var starkast i bygden på 80-talet.

3 comments:

Rebecka said...

Nyhet: Ditt partis nya ordförande vill sänka åldern för att få betyg!!! Vad tycks om det??? Kanske dags att byta parti nu?!

Rebecka said...

Frågan är vilket håll man vill förnya sin politik åt???

Fredrik said...

Hulken och stålis är ungefär lika starka. Det ser man i det seriealbum där de möts- ;) Stålis är dock den smartare. Typ.

*serienörden* 8)

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008