Tuesday 10 April 2007

Påskmat, påskkärringar och lite möten

Nu i påskhelgen har jag roat mig med att äta mat, fikat, ätit godis och sen lite mer mat, motionen har beståt i att släpa sig till toan för att få plats med mer mat.
Min äldsta dotter tycker att varje torsdag ska vara skärtorsdag för då fick hon klä ut sig till påskkärring och gå runt och få godis och pengar, jag svarade att det tycker jag med för pengar är ju aldrig fel att få då det alltid gapar stora hål i min plånbok, så vi bestämde att vi inför en skärtorsdag varje månad och då ska pappan också följa med, så knackar det på din dörr på torsdag och du ser 2 påskkärringar var av en med skägg så fram med stora plånboken (den med sedlar det är så jobbigt när det skramlar).

Idag var jag på medarbetarsamtal med chefen på jobbet, hon frågade blandannat vad jag tyckte att jag bidrog med på jobbet, jag svarade att jag förhoppningsvis bidrog med lite humor på arbetsplatsen då jag själv tycker att jag är ganska rolig, min sambo håller dock inte med om detta påstående (utan är bara ihop med mig för min vackra kropps skull) jag vet inte om mina jobbarkompisar heller håller med. Jag fick också höra att jag ibland verkar lite slö (å fan) men fick också en del positiv kritik vilket man blir glad för, sen vet jag inte om hon menade det eller inte.

Var sen på styrelsemöte med facklubben, där man kan konstatera att vår nya ordförande sköter sig kalasbra och att jag inte är helt säker på att det nya kollektivavtalet som vi i Livs har fått är så jättebra, blandannat så har man öppnat för att arbetsgivarna får göra lite som dom vill när dom lägger ut arbetstiderna men vi får se hur det tillämpas i verkligheten innan vi gnäller.

1 comment:

Gittan said...

Du är så Go Linus! Påskkärring med dottern!! Bra att du har barnasinnet kvar tycker jag. Ska erkänna att jag tänkt tanken själv. (Dock ej med skägg) Jag tycker du ska skriva vad du fick som positiv kritik också! Har du sett på min blog att Stefan har börjat med vårens odling...? dock ej ananas!
Kram

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008