Friday 11 May 2007

Tjock och lat

Mitt lilla projekt med att minska det ganska stora och sladdriga bukpartiet har idag gått grymt bra. Jag började på jobbet med att unna mig en hyfsat stor räkbaguette från jobbets restaurang. Där är dom lite av experter på att smeta på extra klägg på mackorna, så även denna dag, på mackan låg massor av räckor och mängder av majonäs. Tyvärr så kan man på vårat jobb betala med stämpelkort så dras det man handlat under månaden på lönen. Detta innebär för mig som är en av Sveriges lataste människor att jag ganska ofta går hemifrån utan mat med mig och handlar på mitt stämpelkort. Jag undrar vad som händer den dagen som man har råkat handla mer mat än man får lön, får man en räkning hem då istället för lönespec? (Åh vad sambon ska bli glad den dagen)
Efter jobbet fick jag skjuts av svärmor in till en känd bilfirma här i staden där jag haft bilen inlämnad på service.
Bilfirman som mest är känd för att hitta fel som inte fanns innan man lämnade in bilen och ta rätt saftigt betalt, hittade denna gång inga större fel på bilen och tog bara 2700 kronor för att släcka servicelampan och fylla på spolarvätska.
För att fira att jag kom så billigt undan denna gång så åkte jag och dottern till "the golden måse"
för att äta lunch.
Dottern tog happy meal själv tänkte jag ta en sallad, men jag ändrade mig som vanligt framme vid kassan och inhandlade den största burgare som fanns (den innehöll bara 200 gram kött) och friterad klyftpotatis.
Efter denna måltid så köpte jag var sin glass åt oss, men då helt plötsligt så ville inte dottern ha någon sådan. Jag tyckte det var synd och kasta den så jag käkade upp den också.
Kvällsgodiset bestod av en 200 grams chokladkaka och ca 1 liter cola.
Jag har nu bytt mål för badsäsongen iår. Istället för att komma i mina gamla badbyxor ska jag istället vinna den prestigefyllda titeln MR Fatman som är en tävling som varje år arrangeras på stranden i Askersund. Priset delas ut till den som sedan förra året gått upp mest i vikt.
Så om du på stranden i Askersund i sommar ser en man i badbyxor sydda av lakan så är det förmodligen jag.

2 comments:

Rebecka said...

Hmm, känner du någon som hade ont i magen igår??? Det måste vara fruktsalladen!!!!Bara att kämpa på....(ät fett och socker tills du spyr.....)

starsailor said...

Har skickat ett mail till Gyllen, där jag sa att jag har rätt till arbete från den dagen min tjänstledighet är över.Fixar dem det inte nu, så sätter jag in facket.Jäkla skitjobb!Suck

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008