Friday 18 May 2007

formel republic of macedonia 12 points

I lördags var jag tvungen att titta på melodifestivalen, som är en ganska ointressant tävling i sång.
Det gäller att skicka landets konstigast klädda människor och ha så många grannländer som möjligt. Kan man kombinera dessa 2 faktorer så har man goda chanser att vinna.
Förra året vann Lordi från Finland. Lordi är en rockgrupp bestående av 5? fullvuxna människor som klätt ut sig till monster.
Iår kom några silvergubbar från Ukraina 2:a, vann gjorde en tjej från Serbien som klätt ut sig till en blandning av Lotta Bromè och Jack Ozbourne.
Sverige slutade någonstans i botten trots att vi enligt tidningarna var favorittippade.
Det hjälpte inte att Ola Salo dansade så tokigt han kunde och visade sin bebisvaxade bringa.
Efteråt satt sambon och jag och funderade på om länder som Moldavien och Formel republic of Macedonia verkligen fanns på riktigt eftersom man aldrig hör talas om dessa länder utom när det är melodifestival.
Dagen efter beklagade sig Sveriges ledande dagstidningar att det var fusk att länderna från forna östblocket bara röstade på varrandra, hmmm vilka gav vi våran 12:a till? jo Finland, hmmmm vilka länder fick vi våra 12or av? jo Finland, Norge och Danmark.
Nu var väl jag kanske inte bäst i min klass på geografi men jag har bestämt för mig att dessa länder är våra grannländer.
Sveriges problem är att vi inte har lika mycket grannländer som våra vänner i Öst.
Jag tycker att rätt låt vann, då alla bidrag var ungefär lika kassa.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008