Tuesday 22 May 2007

Gröna lund

Dag 2 i Stockholm åkte vi till Gröna lund, det visade sig att vi inte var ensamma om ide´n att åka till nöjesparken denna dag. Det visade sig att man nu förtiden kan köpa åkband och dyligt i en kiosk utanför. Man fick ta en kölapp och sen vänta ungefär 200 nummer innan det blev våran tur.
Jag skulle köpa åkband och biljetter och medans övriga sällskapet väntade vid en bänk.
Jag berömde min hjärna på vägen fram till biljettluckan då den faktiskt kommit ihåg att mitt visakort inte fungerade så av den anledningen hade jag lagt beslag på sambons kort.
Väl framme vid luckan bestämde sig dock min hjärna för att sluta komma ihåg saker och jag mindes ej koden till sambons kort så jag bad killen i luckan att få komma åter då jag tagit reda på koden, det gick bra efter en del grimasher från killen i kiosken, vi fick iallafall våra biljetter till slut.
Väl inannför Gröna lunds murar så transformerades den skäggige och lönnfeta 32-åriga mannen till en liten fjunig och snabb 12-åring som ville åka nästan allt, äta glass tills magen nästan sprack samt spendera både massa pengar och tid på spelhallar och diverse konstiga lotterier.
Som tur var så var ju den alltjämnt lika vuxna sambon med och höll i plånboken annars hade nog jag och min dotter av modellen större gjort av med hela hushållskassan på detta fantastiska ställe.
Jag skulle kunna tänka mig att söka jobb på Gröna Lund som en av dom som går omkring i en sån där lyckligt djurdräkt.
Det vore guld att bara gå omkring och se lycklig ut hela dagarna och vinka till folk.


Några bra saker som jag gjorde i Stockholm:
Var på Gröna Lund
Var på Nordiska museet
Åkte med den utmärkta kollektivtrafiken
Såg en rolig orange clown som tappade byxorna hela tiden.
Hälsade på vänner
Mötte Lars Ohly på cykel
Såg inte några politiker ur pajasregeringen.

Några sämre saker som jag gjorde i Stockholm:
Köpte inte ett enda exemplar av de hemlösas tidning.
Åt en massa fett och socker.
Såg en bratt och blev genast illamående.
Gav inga pengar till de som spelar musik på järnvägstation.
Sabbade mitt visa-kort.

1 comment:

A-C said...

Låter som att du trots allt uppskattade Stockholmsbesöket. Jag tyckte också att dagen vi spenderade på Gröna Lund var väldigt mysig (kylan och folkmängden till trorts). Kul att träffa er allihopa. Alva och Leia är två underbara tjejer måste jag tillägga. Ta hand om dig och familjen!
Kram A-C

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008