Sunday 18 February 2007

Jesus älskar alla barnen

Igår var det dax att döpa min yngsta flicka. På förmiddagen var familjen inklusive mig själv i det intilliggande församlingshemmet och förberedde det efterföljande fikat och kors i taket så blev vi faktiskt färdiga i tid innan kyrksammankomstens början. Väl i kyrkan så träffade vi kyrkvärden (som för dagen råkade vara en pappa till en av mina barndomskamrater från dom djupa skogarna vilket jag tyckte var väldigt trevligt) och 2 lyckliga japaner som gick omkring och fotade på ett sätt som bara japaner kan göra. Japanerna bugade och gratulerade oss på ett sätt som bara japaner kan göra sen försvann dom på ett sätt som bara japaner kan göra. Såsmåningom dök också prästen upp iklädd skinnjacka, värden frågade då om han planerade att hålla dopet i denna klädesdräkt prästen svarade att han kunde tänka sig det och att han kunde dra på sig skinnbyxor också, för mig var detta ok sambon konservativ som hon är tyckte att prästen skulle ta på sig vanliga prästkläder så det fick bli så.
Det var sen innan bestämt att den blivande godmodern och jag skulle läsa var sin vers ur psalmboken strategiska som vi är la vi fram var sitt ex av denna eminenta sångbok med ett bokmärke inplacerat där vi skulle läsa.
Dessa böcker som den som läser detta förmodligen redan räknat ut förväxlades givetvis sedan så när jag skulle läsa mitt stycke så kände jag ej igen texten, men skit samma tänkte jag och läste när jag läst färdigt sa prästen att det jag läst också var fint men jag fick läsa en gång till då rätt stycke som han fick bläddra upp. Lustigt att man inte kan lyckas med något ens i guds hus.
Resten av dopet flöt på bra själva dopföremålet var glad hela tiden.
Efter fikat frosades det i smörgåstårta och marsipantårta så någon minskning i bukpartiomfånget har ej skett i helgen.

Och lite exklusivt för alla mina läsare kommer här texten till en av låtarna som sjöngs i kyrkan under dopet:
Jesus älskar alla barnen alla barnen på vår jord röd och vit och gul och svart gör det samma har han sagt Jesus älskar alla barnen på vår jord.

Det nya arbetarpartiet brukar enligt säkra källor sjunga denna version när dom nakna rakar håret på varrandra:
Fredrik älskar alla barnen alla barnen på vår jord rik och vit och blå och brat gör det samma har han sagt Fredrik älskar alla barnen på vår jor

3 comments:

Rebecka said...

Älskade älskling! du är ju knäpp!!! vi kanske skulle skicka in en demo på den sista sången?! Den skulle säkert bli jättepopulär! Haha du är så rolig! Ok, ibland......

superdupermaria said...

Haha jag måste hålla med föregående talare! Hahahahahahahahahhahaha.... err... :)

starsailor said...

18-åriga fjortisar...jag vet, dem är sällsynta. Men tro mig, dem finns!

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008