Wednesday 29 August 2007

TIMBRO

Jag satt häromdagen och halvglodde på något slags nyhetsprogram.
Vad innebär nu halvglodde då? Jo det är när man försöker se lite på TV samtidigt som den äldsta dottern har dansuppvisning, den yngsta dottern skriker och sambon försöker övertala mig att byta parti allt detta i samma rum och därav kommer jag inte ihåg vilket nyhetsprogram jag halvglodde på. Jag lyckades i sorlet i vardagsrummet iallafall snappa upp att LO någonstans i norrland gått ihop med diverse myndigheter för att sätta stopp för oseriösa företag som inte har kollektivavtal och använder sig av svart arbetskraft. Detta var till och med Svenskt näringsliv positiva till, vilket visar på att alla i denna organisation iallafall inte är helt hjärnlösa.
Men fram trädde då en företrädare för den idiotiska tankesmedjan Timbro och protesterade mot detta alldeles utmärkta initiativ.
Efter detta repotage kan man dra slutsatsen att Timbro inte är för konkurrens mellan företagen på lika villkor samt att man tycker att det är helt ok att använda sig av svart arbetskraft.



Dagens boktips: Röde Orm
Dagens boktips 2: Ingvar Carlsson- Erlanders siste pojke

1 comment:

Billy said...

På tal om boktips...
Då vill jag rekommendera Roy Race att läsa Lars Danielssons nya bok “I skuggan av makten”

Med vänliga hälsningar från kollegan Billy bus

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008