Monday 3 September 2007

Var var ni??

I Lördags var jag och resten av familjen och gick kärleksparaden i Linköping.
Vi Sossar samlades först på partiexpeditionen som givetvis var full med folk, nä jag bara skojade vi var 10 personer som utgick därifrån. Vid samlingsplatsen så anslöt ytterligare ett 10-tal rättroende sen gick vi tillsammans med ca 130 andra människor genom staden.
I paraden gick vi sossar, vänsterpartister, trädkramare, folkpartister ja till och med några moderater anslöt och sen förstås lite bögar, flator, transmänniskor och sen lite "vanliga människor". I vanlig ordning så blev paraden lite försenad då lagens väktare var tvugna att städa undan lite skräp på stan först, med skräp menar jag arga rakade och orakade människor som inte gillar killar som attraheras av andra killar eller tjejer som gillar andra tjejer (eller det kanske är mer ok???) Dessa åsikter är ganska konstiga måste jag tycka. Själv tycker jag att jag inte lider av om min kompis är kär i en av samma kön och all kärlek är väl bra kärlek.
Däremot så är denna parad viktig att deltaga i för att visa att en samling stenkastande snorungar inte kan skrämma bort oss fredliga människor från gatorna.
Vår parroll "alla ska med" passar grymt bra i dessa sammanhang, homosexuella bör omedelbart få samma rättigheter som oss heterosexuella och ska heller inte behöva vara rädda för att gå ut på staden.
Vi sossar var som sagt var ca 20 personer, detta måste räknas som ganska dåligt med tanke på att vi är ca 1700 medlemmar i Linköpingtrakten.
Var var då alla som sitter i diverse nämnder och dyligt? Ja många var inte på pridefestivalen iallafall. Nej det är nog ganska skönt att sitta på sin röv och kamma in arvoden, att delta i utåtriktade aktiviteter kan ju vara farligt, men om vi inte visar oss ute även mellan valen så kommer vi heller inte att vinna nästa val fast det är klart det kanske vissa skiter i bara dom får sitta kvar och få sitt arvode.
En eloge till alla er som deltog iallafall.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008