Saturday 8 September 2007

Flodhästens återkomst

Häromdagen var det så dax att svida om till badbyxor igen för då började vattegympan för säsongen.
Till denna säsong har jag bytt ställe att utöva denna aktivitet på, från innerstan till ett ställe i Valla.
Småvisslande på den gamla tecknolåten Das båt satte jag mig i bilen och brassade iväg mot Valla.
Ungefär när jag åkt halvägs så kom jag på att jag glömt ta reda på den exakta adressen för denna aktivitet. Det enda jag hittar till i valla är djursjukhuset så jag tänkte jag kör dit, det ligger säkert någonstans i närheten. Väl framme vid det djuriska sjukhuset så körde jag den gatan fram och tillbaka 11 gånger och inte en enda gång såg jag något som såg ut som en vattegympalokal.
Jag bestämde mig till slut för att gå in på djursjukhuset i hopp om att dom skulle veta vart vi krymplingar vattengympar någonstans.
När jag kom in och sa att jag ska gå på vattengympa här någonstans så tittade tjejen i reception lite konstigt på mig och frågade var jag hade hunden någonstans för dom hade nämligen bara vatten gympa för hundar där?
Jag svarade att min hund hade dött i våras men hundens själ hade flygit in i mig så att jag nu mera trodde att jag var en cocker spaniel.
Tjejen visste inte riktigt vad hon skulle svara på detta så jag förklarade hur det igentligen förhöll sig att jag letade efter vattengympa för människor som korpen arrangerade.
Hon letade lite på korpens hemsida och hittade till slut ett mobilnummer som jag kunde ringa.
Efter en stund svarade en förvånad tjej som förklarade vägen, det hjälpte nästan, jag fick ändå fråga 62 människor längs vägen för att hitta fram.
Jag hittade iallafall fram och hann precis komma i badbrallorna till gympan började visserligen hade det inte gjort något om jag inte hade hunnit få på mig badbyxorna då jag på senare år ådragit mig en sådan hängbuk att brallorna ändå inte syns och därmed hade ej det som byxorna ska dölja ej heller synts. Vattnet i bassängen svämmade som väntat över när jag och övriga hoppade och skuttade i bassängen ivrigt påhejade av en hurtig ledare på bassängkanten.
Vi såg nog ut som en samling dansande flodhästar men kul är det iallafall.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008