Tuesday 21 August 2007

Ett litet erkännande....

Idag på jobbet berättade en kvinnlig arbetskamrat att hon funderade på att låna en husbil för att bo i några dagar. Detta berodde nu inte på att han var elak mot henne på något sätt utan att han höll på att renovera hemma och det var jobbigt med det eviga snickrandet.
Jag har tänkt lite på detta och undrar nu hur det kommer sig att alla killar utom ägaren till denna blogg kan sådant.
Jag har flera kompisar som jag inte hade en aning om att dom hade sådana kunskaper, men helt plötsligt så är dom igång och bygger verandor, trappor, byter golv, tapetserar och allt möjligt annat.
Mina egna kunskaper inom dessa områden sträcker sig till att skruva ihop IKEA-möbler och detta sker med hjälp av sambon. Jag vet fan inte hur en golvslipningsmaskin ser ut ens, en gång såg jag en cirkelsåg på vykort, men hur man använder denna tingest på ett bra sätt övergår det lilla förstånd som jag har kvar i min lilla hjärna
Men allt detta kompenserar jag med att jag kan så mycket om bilar och motorcyklar....Not jag fattar inget om detta heller, jag har flera kompisar som kör motorcykel, dom snackar om olika modeller som tex nya Honda 1690 med megastralfjädrar, eller Yamaha hayabuza XXL för mig låter det ungefär som några slags nya tampongmärken men jag nickar och låtsas fatta vad dom babblar om.
Men nu åter till ämnet vart fan lär man sig om dessa saker, min teori är att många lär sig detta i ungdomen, under den tiden som jag ägnade åt att glo på brudar och pilla mig i naveln så låg en del under någon gammal volvo någonstans och bytte kamaxel eller vad det nu är man brukar göra ibland. Jag tror också att en del kanske var med sin pappa lite och snickrade och mekade, detta var dock min pappa inte särskillt intresserad av, han var hellre i sin källare och drack brännvin.
Ja nu är det inte så att jag lider så hårt av detta, jag är ganska nöjd med att skuva ihop en Billy-hylla då och då och den dag jag behöver renovera något då får jag väl ringa efter hjälp så det lär väl lösa sig eftersom nästa alla kan sådant.

1 comment:

Rebecka said...

Hahaha! Jag erkänner oxå! Jag har mycket hellre en sambo som kan tvätta och vet hur en tvättmaskin fungerar än vad en Yamaha modell XXL är! Det är mycket trevligare att tillbringa tid tllsammans i tvättstugan än ute i nåt jäkla skitigt garage. Dessutom är det ju roligt att skruva ihop Billy hyllor från IKEA! Eller hur!!!

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008