Friday 17 August 2007

Tillbaka till verkligheten

Då var det dax att återvända till vekligheten igen.
Sista semesterdagen var nämligen igår och den spenderades i gamla Linköping med familjen.
Fenomen magasinet var huvudmålet för utflykten men även den gamla affären, Cloettaboden och ett besök på Ragnar Dahlbergs cafè hanns med.
Under besöket på fenomenmagasinet blev man inte helt oväntat påmind om att fysik och andra ämnen som förklarar hur saker och ting fungerar inte var mina starka ämnen i skolan.
Ärligt talat så brydde jag mig inte så mycket om varför saker och ting var som dom var.
Men iallafall så kommer som vanligt barnet innuti mig fram på sådana ställen och trots att jag lovat sambon att jag skulle ta hand om våran yngsta dotter därinne och sambon skulle leka med den stora så blev det så att jag och den stora dottern sprang omkring på stället som 2 lyckliga älgar och sambon satt i en soffa med den lilla.

För den kändiskåta kan jag berätta att Ragnar Dahlberg själv kom och med en bister min öppnade fönstret vid vårat bord på Hans eget cafè, stort va???


Och nu några ord om våran pajasregering.
Inte helt oväntat så sågas regeringens förslag om finansieringen av slopandet av fastighetsskatten av bland annat Boverket, Skatteverket, Hyresgästföreningen och SCB.
Förslaget gynnar som vanligt dom rikaste i samhället alltså dom som bor i dyra privatbostäder i storstadsområdena.
Men den nuvarande regeringen har ju aldrig lyssnat på någon förrut så varför skulle man göra detta nu? Man bör också ha i åtanke att i regeringen sitter ju som bekant våran kära Maud och hennes parti som säger sig värna om glesbygden hur går detta ihop?????

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008