Wednesday 2 January 2008

GOTT NYTT ÅR!!!

Ja gott nytt år då kära bloggläsare om jag nu har några om jag inte har några så önskar jag mig själv ett jävligt gott nytt år.

Jag har i dagarna erhållit ett nytt namn, det var nämligen så att jag och min högt älskade sambo satt och slöglodde på TVn om jag inte minns helt fel så var det en gala som delade ut priser till eldsjälar inom idrottsrörelsen.
Jag är rätt så anti mot allt vad galor heter för jag tycker inte man kan jämföra olika prestationer med varrandra vare sig det gäller sport, musik eller vem som har burit vatten bäst under året.
Det hela är rätt så idiotiskt tycker jag.
För att inte tala om alla välgörenhetsgalor, måste det verkligen till en gala för att rika människor ska fatta att man faktiskt kan dela med sig.
Hursom helst jag satt väl och gnällde lite när sambon plötsligt säger -Du är så anti mot allting så om du hade varit döpt efter en sak i badrumskåpet så hade du nog hetat Anti-Per Spirant.
Här skulle jag igentligen skrivit något roligt om vad hon hade hetat om hon hade varit döpt efter något i badrumskåpet dock så hoppar jag detta då jag för det första inte är något rolig och sen kommer jag inte på något som ens är halvkul just nu.

Det är glädjande att bolaget tar in lite nya sorters vin då och då, inte för att jag köper vin särskillt ofta men jag tyckte det var lite kul när jag och dottern var på denna eminenta affär häromdagen.
Jag väntade mig att hon skulle kläcka den där pinsamma kommentaren som man hör att andra barn ibland har sagt i stil med -Pappa måste vi alltid gå in i den här affären.
Men inte min dotter hon sa istället högt och ljudlig när vi kom in på bolaget -Det luktar pizza här. Gör det sa den pizzaberoende och helt luktsinnelösa pappan och började glo på vinet i hopp om att det lilla livet ska ha rätt att det verkligen ska finnas ett vin med pizzasmak, hittade dock inget sådant gav upp letandet och köpte öl istället.

1 comment:

Emma Berglund med familj said...

Gott nytt år! Till hela din familj från Emma m fam.

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008