Sunday 13 January 2008

På sjukan.....

Jag vaknade torsdags natt av att hjärtat sprang omkring i 300 knutar, jag själv vaknade men bara halva jag halva huvudet, bröstkorgen och ena armen fortsatte att sova. Vadan detta tänkte jag har Bäver-Maud skickat någon typ av förbannelse över mig eller vad fan är detta? Jag väckte iallafall min stockdragande sambo som tyckte vi skulle ringa en ambulans, det gjorde vi dessa slussade dock vidare oss till sjukvårdsupplysningen, där fick vi vänta trots en tredjeplats från början i kön i ca45 minuter, mina problem lättade lite men dom tyckte ändå att vi skulle åka in till akuten så jag lyckades beställa en sjukresa och åka in. På sjukan har jag varit tills nyss (söndag) hitills har dom inte hittat ett skit imorgon ska jag tillbaka till sjukan för ytterligare provtagningar.
Hur var det då vistelsen på länets största sjukhus (offentligt finansierat)
Betygsskalan 1-5.
Bemötande på akuten: ++++ Rätt så bra, fick komma fram till reception direkt och sen in i ett rum där jag blev undersökt direkt av en sjuksköterska.

Transporter:+++ Sjukresan in till sjukresan skötes av ett i Linköping känt Taxibolag, taxin kom 15 minuter efter att vi ringt. Interna transporter på sjukan skötes av ett inhyrt företag som skötte körning av sängar, fick vänta på den kille som skulle köra mig från akuten till den avdelning där jag skulle ligga ganska länge och han som körde mig var en lite överviktig farbror som flåsade så att jag trodde han skulle ramla ihop närsomhelst. (jag tänkte det här slutar nog med att jag får hoppa ur sängen och släpa upp farbrorn i sängen och sen köra vidare själv)

Sängar +++ Sängen eller britsen man får på akuten är inte så värst skön och i den fick jag ligga ganska länge den är dessutom rätt så smal så man riskerar att ramla ur om man somnar. Avdelningssängarna är däremot rätt så sköna och sen kan man ändra ställning på dom, lite smala dom med kanske.

Rummet +++ Jag fick inget riktigt rum utan fick ha ett förråd som rum, då fick man iallafall ett eget rum, dock ingen toa eller fönster ut men det gjorde inte så mycket, svalt och skönt så man sov gött därrinne.

Dagrum+matrum ++++ I dagrummet fanns gott om tidningar och lite böcker, stor TV + video så det gick hyfsat att slå ihjäl tid, I matrummet fanns nästan alltid fika framställt så man kunde ta en fika när man ville mellan måltiderna.

Avdelningpersonal +++++ Grymt trevliga och snälla, pysslade om sina patienter hela tiden och aldrig några sura miner en del hyfsat trevliga att titta på dessutom.

Läkarna +++ Trevliga och duktiga, man fick vänta på svar lite länge förstås och sen dras ju betyget ner lite av 2 misslyckade stick i ryggen.

Butiken +++ Har det mesta, men kunde ha lite frächare frukt och kanske ge sin personal en charmkurs.

Förövrigt har nu min sambo fått reda på att man enligt vissa ska ha sex på alla veckodagar med r i, hon ska nu skriva ett medborgarförslag som går ut på att man döper om torsdag, fredag och lördag till tosdag, fedag och lödag själv är jag mer inne på att döpa om söndag, måndag, tisdag och onsdag till sörndag, mårndag, tirsdag och ronsdag.

Ha det gott igelgott!!!!!!

3 comments:

superdupermaria said...

Jag har tänkt på er må du tro och jag hoppas att dom skickar hem dig fullständigt frisk och kry snart! Skönt att höra att livet på sjukhuset inte tagit kål på din humor! Hoppas den fortsatta vistelssen på sjukan blir behaglig och att du åtminstonne får komma hem till nästa dag med r i! :) Kram Maria, Johan hälsar

Emma Berglund med familj said...

Hoppas allt är bra med dig.
Hälsningar Andreas

Unknown said...

Hej!!
Hoppas att du inte drunknar i alla medeciner där hemma.
Mvh Martin

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008