Tuesday 30 October 2007

angående mina favvolag

Mailen haglar in hit till bloggredaktionen. Dom flesta innehåller diverse olika erbjudanden om gåvor, det är allt från gratis gräddtårtor resten av livet till splirrans nya bilar folk är tydligen villiga att erbjuda vad som helst för att hamna på den kommande innelistan.
En del mail innehåller också frågor om hur det kommer sig att jag bor i Linköping och håller på blåvitt i fotboll och Björklöven i hockey.
Att jag håller på blåvitt beror på att laget är ett klassiskt lag från arbetarrörelsens vagga det vill säga Göteborg. Nävars jag började hålla på Änglarna 1982 då laget vann allt. När jag var liten (ja mindre än idag då jag fortfarande inte är längre än dvärg eftersom jag lider av en defekt och bara växer på bredden) höll dom flesta grabbar i min ålder på dom lag som vann, Blåvitt i fotboll, Boltic i bandy (alltså sån bandy som spelas på is då innebandyn vid denna tid knappt var uppfunnen) och Liverpool i engelsk fotboll. Detta har satt sina spår så därför håller jag fortfarande på Blåvitt och Liverpool.
Aha kanske någon tänker nu, det är därför han håller på Björklöven också då detta lag hade sin storhetstid på 80-talet krönt av SM-guldet 1987. Men nej jag håller på löven då jag till hälften är från Umeå då min ömma moder kommer från denna stad, jag vill minnas att vi någon gång på tidigt 80-tal var och såg en träningsmatch mot Timrå, Löven ställde upp med en b-betonad uppställning men vann ändå matchen med 7-5. Så jag tror att jag håller på löven av någon slags rotanledning.

Helena- Självklart lovar jag att läsa din blogg, jag ser med spänning fram mot detta, skriv gärna adressen i någon kommentar.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008