Friday 19 October 2007

Sagan om Roy och hans vänner

varje morgon klockan åtta äter Roy en väldigt stor macka.
Då blir han världens tjockaste Roy.
Det som ramlar ner på golvet äter den krypande bebisen upp.
Sedan går Roy ut och kikar mot sälberget, där bor gamla svärmormor, Frågvisa Fanny och tvättstugefamiljen.
Roy vinkar till dem, och de vinkar tillbaka.
Nu tittar Roy bort mot gamla bågskyttebanan.
Där vankar Pihla av och an utanför sin stuga.
-Värst vad han ser bekymrad ut. Jag måste hjälpa honom säger Roy.
-Kan du äta upp resterna från pizzan på mitt vardagsrumsbord undrar Rödlätt när Roy går förbi.
Det gör Roy gärna. Sedan följer Rödlätt med honom till Pihla.
På vägen dit möter de Kvarna i den rostiga volvon.
-Något galet är på tok med Pihla säger Roy.
-Jag vet svarar Kvarna.
Han följer också med dem.
-Vilken tur att ni kom säger Pihla.
-Jag har ställt till med pilsnerdrickarkväll, men jag hade glömt att bjuda er.

Snipp snapp snut så var sagan slut.

2 comments:

Rebecka said...

Hahaha det var det absolut bästa på väldigt länge!!! Det värsta är nog bara att alla kanske inte har läst just den boken om Bamse men det var riktigt roligt iaf!!!

Kattiz said...

Hahaha, kul Linkan. Vi sitter och läser din blogg och skrattar högt och ljudligt... Keep it up!

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008