Tuesday 2 February 2010

Klubbutvecklare eller var det avvecklare?

Mitt fackliga uppdrag som klubbutvecklare som går ut på att rusta fackklubbarna i regionen starkare går just nu väldigt halvdant. Jag har hand om sammanlagt 8 klubbar. 2 av 3 klubbar söder om Jönköping måste jag nog framhålla går ganska skapligt och dessa går faktiskt framåt i utvecklingen. Bägge dessa har nyligen hållit sin första styrelsemöten med dagordning och protokoll, de åker på de utbildningar och träffar som förbundet anordnar. Den ena klubben är faktiskt nästan redan självgående trots att klubben bildades så sent som i höstas.
Den tredje klubben som är mitt ansvar söder om Jönköping går troligtvis i graven vid nästa årsmöte då ordföranden är föräldraledig minst ett år till och tror inte att hon vill fortsätta arbeta fackligt den dag hon kommer tillbaka. Vice ordföranden vill hoppa av i samband med årsmötet och den tredje i den 3 man starka styrelsen är gravid och kan därmed inte fortsätta.
En klubb som jag har hand om i trakterna av Vimmerby med en 5 man stark styrelse, som hade kunnat bli en i mitt tycke ganska stark arbetsplatsklubb har haft uppsägningsförhandlingar och 3 ur klubbstyrelsen blev därmed arbetslösa. Suck, förutom att det alltid är tråkigt när folk blir av med jobbet så är det extra trist med dessa 3 då de är 3 stycken som skulle behöfts på denna klubb, känns som vi får börja om med denna klubb efter årsmötet om vi ens får ihop en styrelse då. Sen var det då dagens äventyr i Vadstena där ingen i kubbens 3 mannastyrelse vill fortsätta arbeta fackligt så det troliga är att klubben läggs ner vid kommande årsmöte. Trist men det är väll bara att bryta ihop och komma igen som någon klok jävel sa.


Ja ha det gött till en annan gång men var så säker jag kommer tillbaka med en himla många meningslösa texter på denna sida

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008