Wednesday 18 February 2009

Lite blandat

Jag var på bio idag med min evigt pratande dotter av modellen lekisbarn.
Det blev en riktig höjdarkväll med popcorn, cola, kebab och en tecknad superhund vid namn Bolt om jag minns namnet rätt.
Jag kom på mig själv med att tycka filmen var riktigt bra så råkar du ha vägen förbi en närliggande biograf så kolla gärna den filmen.

Min dotter ser mycket fram emot att få ha träslöjd när hon börjar skolan för då ska nämligen bygga byrålådor om hon ska bygga en byrå till lådorna är mer osäkert.

För några veckor sen så gjorde jag debut som kursledare för en facklig-politisk 2 dagarskurs.
Tyckte själv att det gick ganska bra, vi byggde en egen stad (på papperet) där det hela gick ut vad i vårat samhälle vi skulle ha gemensamt finansierat eller om man kunde tänka sig att finansiera själva, i stora drag ville dom flesta ha mer än vad vi idag räknar som gemsamt finansierat på skattsedeln. Så det kändes bra, väldigt kul med trevliga och engagerade deltagare.
Så vill jag också passa på att rikta ett tack till den nyvalda ordföranden i Tvära S-föreningen Frallan för hjälpen under dessa dagar.

Jag tycker att staten borde köpa loss Saab och göra om företaget till ett bilföretag som verkligen satsar på att utveckla och bygga riktiga miljöbilar det vore verkligen en chans att klara jobben och dessutom lägga sig i framkant i kampen mot miljöhotet. Men dessa visioner är väl ingen risk att man hittar hos sittande regering.

Förövrigt noteras att regeringen fortfarande tror att skattesänkningar är det rätta motmedlet mot allt som händer i landet, jag ger mig fan på att om vi skuller få reda på att solen skulle slockna imorgon så skulle Borg föreslå att om vi sänkte skatten lite till idag så skulle detta förhindras...

Bättre att se efterlyst på TV än att se en efterlyst med TV

1 comment:

Rebecka said...

Babbelibab och babbel o/c....det är hon det ;)Storbabbel vill säga!!!Lillbabbel skriker mest just nu tycker jag....

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008