Tuesday 24 February 2009

Äntligen

Idag har det då tillkännagivits att en ur Sveriges största socialbidragstagarfamilj ska förlova sig.
Förlåt kungahuset lever ju inte på socialbidrag, dom lever ju på apanage, för det kan ju inte heta samma när blåblodiga lever på skattebetalarnas pengar som när vanligt folk behöver detta stöd under en tid i livet, fast här snackar vi ju inte om att leva på skattebetarnas pengar under en begränsad tid här snackar vi livstid, därav kanske skillnad i namnet på bidraget, sen får man väl förmoda att detta bidrag inte hämtas på närmsta socialkontor....
Borgarna brukar ju säga arbete istället för bidrag detta måste ju då betyda att dom vill avveckla kungahuset eller? Nej apanage räknas nog inte i deras ögon som bidrag......
Grattis säger jag, jag räknar med att en inbjudan till bröllopet kommer på posten inom den närmsta tiden.
-Va är jag inte bjuden? Det är ju jag och alla andra skattebetalare i detta land som får pröjsa för detta kommande spektakel.

1 comment:

Rebecka said...

hahahaha!!!!! Bra skrivet! Men som sagt, lite mer elakt än det jag skrev ;) Puss puss

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008