Wednesday 18 February 2009

Fick sparken igår

Igår fick jag sparken alltså inte en sådan spark som man kan åka på på vintern utan sparken på jobbet. Nja nu är det inte så dramatiskt som det låter jag är alltså inte arbetslös (bara meningslös)
Saken är den att på livsmedelsföretaget där jag jobbar så finns det 2 avdelningar kvar där inget är nytt sen 1953 (nu ljög jag lite inplastningsmaskinerna är nog från tidigt 90-tal men i övrigt) dvs man handpackar dessa varor som kommer mot en i en för mig fantastiskt hög hastighet.
Häromdagen vid körning på min avdelning så hade vi 1 person över som då skulle lånas ut till 1 av dessa ovan nämnda avdelningar. Eftersom det då var min tur att vara överbliven så knallade jag iväg till denna linje men när jag kom dit så visade det sig att det endast fanns 2 personer som var vana vid denna typ av packning och jag hinner helt enkelt inte med så en chef dök upp och gav mig sparken tillbaka till min avdelning igen och vi fick skicka upp en annan som var lite bättre på packning....och tur var det, annars hade dom 2 vana packarna fått sitta på samma plats hela tiden med ryggbrock som följd, men det känns ju lite tråkigt när man inte klarar av alla jobb som man borde klara av. En annan lite retlig grej med det hela är att om man går förbi dessa avdelningar så kan man ibland se dom fantastiska kvinnorna som jobbar där ibland packa med ena handen och prata i mobiltelefon med den andra och jag hinner inte ens med hur mycket jag än kämpar. En gång hade jag lite flyt och faktiskt hann med, då dök det upp en tomte och började snacka om hur dåliga Biltemas dubbade cykeldäck var och kan du gissa vad som hände då?
Jo flytet försvann och allt gick åt helvete.

Bättre en spark på jobbet än ett sommarjobb på sparken.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008