Monday 25 August 2008

Islandsresan del 2

Flyget till ön mitt i Norra Atlanten gick smidigt, fanns en liten dataskärm på varje stol så man kunde sitta och glo på gamla Simpson avsnitt hela vägen vilket passade mig alldeles utmärkt.
När vi väl kom fram till Kefflavik som orten heter där flygplatsen ligger så grät min vän en stund över vart vi skulle bo natten innan vi skulle åka hem, men när det visade sig att det gick tidiga bussar från Reykavik direkt till flygplatsen torkade han tårarna.
Då gällde det bara att hitta ett boende i Reykavik, det löste sig rätt smidigt vi satte oss helt enkelt i en taxi efter att ha tagit bussen från flyget in till Islands huvudstad, bad taxichaffören på klockren?? engelska att köra oss till närmsta vandrarhem, vilket visade sig ligga nästan mitt i centrum, dom hade dock bara lediga rum i 2 nätter men det fick gå.
Efter att ha installerat oss på rummet gick vi ner på staden och provsmakade dom lokala isländska pizzorna vilka visade sig smaka utmärkt.

Fortsättning följer..... vilken cliffhanger va?

Hmmm och till att sluta av med lite kloka ord som någon klok jävel sagt någon gång:
Sanningen kommer alltid ikapp en.

6 comments:

Unknown said...

Vart var du när Winnerbäck spelade?

Roy Race said...

Jag stod snett till vänster framför scen, den stora fråga är väl var var du?

Unknown said...

Alltid i närheten av ölförsäljningen!!! Men... det är en sak jag undrar över, det är nämligen så att för ganska länge sedan gjorde Bon Jovi ett album som heter 7800 farenheit, låtarna är sådär det har gjorts bättre om man säger så. Trots detta sådär material på detta album så kan jag icke sluta lyssna, hur kommer sig detta???

Roy Race said...

Detta beror enligt mig som har en lång och gedigen utbildning inom hjärnforskningen på att din hjärna lider av sjukdomen som på latin kallas hjärnus krympus som helt enkelt betyder att din hjärna krympt en aning pga för lite intag av destillerade drycker, boten mot denna fruktade sjukdom är enkel, du bör tillsammans med en auktoriserad hjärn och Bonjovi expert inmundiga alkoholhaltiga drycker samt lyssna på den lite bättre Bon jovi skivan Slippery when Wet så ska du se att dina problem går över.Jag kan personligen rekomendera en fruktansvärt bra kille som från dig sett bor på andra sidan stan Roy Race kallar han sig visst ibland.

Unknown said...

Detta låter inte som någon vanlig tio dagars kur, utan mer som en livslång och regelbunden medecinering om man ska klara livhanken. Det är som jag alltid har sagt "vill man må bra så finns där inga genvägar, bara omvägar som visar sig bli grusvägar om man skyndar sig och håller sig undan regnet". Men det där vet väl alla redan.

Unknown said...

Vad fn är det med klockan på denna sida? Det ser ju ut som jag sitter uppe på nätterna och skriver inlägg!!

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008