Tuesday 1 July 2008

Borgarsvinen fortsätter hoppa på dom som redan ligger

Idag börjar dom nya reglerna för sjukförsäkringen att gälla, dessa innebär bland annat att om man fortfarande inte kan jobba på den 180:e efter man blivit sjuk så kan man bli arbetslös dessutom så är man fortfarande sjuk efter 450 dagar så får man inga pengar från försäkringskassan, detta innebär att man då får klara sig bäst fan man vill.
Så kära vänner försök nu i framtiden att undvika att utsätta dig för trafikolyckor, comaliggande, cancer, reumatism, förlamning, svår epilepsi och ett antal andra tråkiga sjukdomar.
Man bör också helst undvika arbetet då risken att drabbas av arbetsplatsolyckor nu är större än någonsin, då borgarpackregeringen sett till att minska arbetsmiljöverkets möjligheter att se till så att arbetsgivarna sköter sig i arbetsmiljöfrågor.

Det är lustigt att man nuförtiden längtar efter att bli äldre, jag längtar nämligen efter att bli 35 för om jag är 35 så innebär detta att det är år 2010 och det innebär att vi äntligen kan rösta bort det där packet som styr vårat land idag.

1 comment:

Rebecka said...

Haha så jävla bra skrivet! nästan så jag har lust att kopiera det till min blogg...men jag ska nog tipsa dem om ditt inlägg istället;-)

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008