Saturday 16 February 2008

Årsmötestider.....

I fredags hade vi årsmöte på facklubben på jobbet, årsmötesförhandlingarna leddes på ett föredömligt sätt av förbundets 3dje ordförande, 43 medlemmar deltog på mötet, vilket visar på att många glädjande nog bryr sig om den fackliga kampen. Det var också kul att flera av våra yngre medlemmar dök upp på mötet. 2 nya kamrater valdes in som suppar i styrelsen vilket kan vara kul då det alltid är bra med nya åsikter och synvinklar på saker och ting, jag vet också att dessa 2 är politiskt intresserade vilket är bra för vår fortsatta kamp mot orättvisor på jobbet och i samhället.
Efter mötet bjöds det på sedvanlig god mat.
Jag frågade efter mötet några kloka kvinnor om råd hur jag skulle förfara för att bli av med mitt munsår som jag haft problem med under en längre tid. Dessa kvinnor som är mycket läkemedelskunniga eftersom dom i många år följt Tv-serier som cityakuten, House och Scrubs konstaterade snabbt att jag led av den fruktade munåkomman som på latin heter BävrusMaudusTalus denna åkomma drabbar ofta människor som råkat höra Sveriges vice statsminister ljuva stämma. Det enda botet mot denna åkomma var tydligen att centerpartiet hamnade under 4-procentspärren i nästa val. Men i väntan på nästa val kunde man lindra plågan med b-vitamin och det vet ju alla att bästa sättet att få i sig b-vitamin är att dricka ett par kalla öl. Så sagt och gjort efter mötet följde jag med ett par medlemmar till närmsta ölförsäljningställe för att lindra mina plågor.

Lördagförmiddagen ägnades åt årsmöte med den lokala s-föreningen, där hände inga revoltionerande saker, problemet där är att det är en lite åldrande skara, medelåldern på detta möte var nog ungerfär på 65 år vilket är något högt, men fler och fler yngre som man pratar med verkar ju faktiskt fatta att politiken som förs av regeringen är en orättvis politik där dom rikare hela tiden blir rikare och dom fattiga allt fattigare så förhoppningsvis så får vi väl snart med några som är lite yngre.

Och avslutningsvis kommer här ett citat från dom gamla grekerna:
De som inte intresserar sig för politiken låter sig styras av dårar.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008