Thursday 7 February 2008

I skolan igen...

Jag har börjat skolan igen. Inte grundskolan alltså utan politisk skola på ABF där går jag varje måndag och ska göra detta hela våren.
Gissa om man trivs? Jodå du gissade rätt bloggägaren stormtrivs.
Kursledare är en riksdagsledarmot och en som jobbat som politisk sekreterare i ungefär 100 år så lärarna kan man inte klaga på.
I måndags läste vi lite historia samt lite om dom olika ideologierna.
Detta var skitkul.

På insändarplats i gratistidningen extra kunde man i måndags läsa en insändare skiven av Martin Landl (MUF) där han påstår att en forskare vid Göteborgs universitet kommit fram till att socialdemokraterna har flest politiskt okunniga väljare, hur denna man kommit fram till detta nämns ej, eventuellt kan detta bero på forskarens egna politiska åsikter. Hela isändaren gick i princip ut på att alla som inte delade högern åsikter var politiskt oinsatta.Man kan ju undra om Moderaterna dammat av sina åsikter från början av 1900-talet då man inte tyckte att arbetarklassen var tillräckligt bildat för att få rösta överhuvudtaget.


Och till sist ett citat av Mark Twain som passar som gjutet i dagens sverige:
Antag att du är en idiot och antag att duär med i regeringen -Nej nu upprepade jag mig.....

2 comments:

Fredrik said...

Enligt Timbro står ABF för radikalt vänsterflummande. ;)

Unknown said...

Jaså det är till att ha börjat skolan. Det var väl på tiden, jag har alltid undrat när du skulle börja. Låt mig citera en väldigt moderatvänlig skänningebo: - Titta på låginkomsttagarna på 35 000:- till och med dom tjänar på att borgarna sitter vid makten.
Låginkomsttagare var det ja....

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008