Tuesday 19 February 2008

En långa dagen....

Måndagen började med att väckarklockan ringde 05:00 och jag hoppade som vanligt upp ur sängen, gjorde några stretchövningar och moonwalka ut ur sovrummet, yrade omkring i kallingarna i 25 minuter och letade efter diverse saker som man behöver på jobbet (nycklar, kalender, snus mm) kom på att jag var sen och kastade på mig kläderna och promenerade i rask takt till arbetet.
Vid 13-haket var jag tillsammans med Livsklubbens vice ordförande och en lokalombudsman från Livs på förhandling.
Smet hem vid 15:00 för att hinna hämta lite saker som jag skulle ha med mig till ABF kursen som jag går, då jag nu försöker vara lite mer miljömedveten och åka buss så åtgår det lite mer restid än man är van vid.
Som vanligt när man åker buss somnar man som en sten, vaknar vid ändhållplatsen nersölad av 23 liter dräggel samt att en del medpassagerare står och glor på en och undrar om man inte ska gå av.
Tanken var sen att jag skulle åka 20:33 bussen hem för att ha 10 minuter tillgodo hemma att packa väskan till rinkbandyn som jag skulle åka med en kamrat till vid 21:10.
På slutet av kursen så hamnade vi i en diskussion om vuxenstudier, rätt som det var så kom någon på att klockan var 21:05, vi hade alltså dragit över tiden med en timme!!!!
Jämmer och död hur skulle jag nu lösa detta, jo jag ringde till min hårt prövade sambo som med glädje sprang ut till min kompis som satt och väntade på att jag skulle komma ut och åka med honom in till rinkbandyn, sambon sa åt honom att han fick hjälpa till och hämta den gigantiska rinkbandyväskan i källaren så dom packade in alla saker i bilen så mötte jag honom på parkeringen.
Som vanligt fick vi spö i rinkbandymatchen.
Jag kom i säng vid 00:45 haket rätt så trötter.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008