Wednesday 14 November 2007

Små Einsteins borde förbjudas...

Dagen har varit en kamp, jag kom imorse på mig själv med att gnola på signaturmelodin till barnprogrammet små Einsteins. Detta barnprogram är ett av dom sämre som SVT någonsin beslutat sig för att sända. Det handlar om ett gäng tecknade ungar som har något slags rymdskepp som dom åker omkring och löser massa uppdrag med. Dessa uppdrag samt att flyga skeppet löses med att sjunga små bitar ur klassiska stycken. Nu har jag igentligen inget emot klassisk musik och inte heller tecknade barnprogram snarare tvärtom men kombinationen av dessa blir som lite bisarr på något sätt, sen är själva handlingen grymt dålig.
Iallafall dagen förflöt på bra så länge jag koncentrerade mig på att inte sjunga låten, men så fort jag inte tänkte mig för så var den där. Ett tag så tänkte jag det går nog snart över men det gjorde det icke tillslut så satte jag in huvudet i kylskåpet och slog igen dörren i huvudet på mig själv 5 gånger då slutade låten för att ersättas med lite huvudvärk efter ett tag tonades huvudvärken ner i huvudet och upp tonades -Kom ombord och upptäck våran värld det blir jättekul för vi är Einsteins, nu ska vi ut på uppdrag räkna nu med oss 54321 vi är Einstens osv
Håller detta på imorgon med så blir det nog inte några inlägg här på ett tag då jag isåfall tänker åka till akuten och be dom boka en tid för amputation av den del av hjärnan som minns barnprogramslåtar och sen tänker jag bara ligga här i soffan som ett kolli och tycka synd om mig själv.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008