Thursday 21 June 2007

Så kan det gå när hammaren gör så

Jag och min vän Jakob med dom stora borrarna ska på söndag anordna en tipspromenad vid en camping någonstans i Östergötland. Detta för att finansiera bla. vinterns rinkbandyspel.
Vi hade bestämt att vi skulle göra frågor till ovan nämnda aktivitet i eftermiddags, jag packade in övriga familjen och åkte. Väl hemma hos Jakob med borrarna så gick vi en inspektionsrunda i denna familjs trädgård medans min dotter av modellen lite större lekte med Jakobs son Fille med dom små borrarna. Barnen klättrade upp i en koja där hade Fille en snickarhammare som Fille skulle dra ut lite spikar med. Min dotter hade tydligen blivit närsynt för hon lutade sig väldigt nära för att se på denna process. När Fille tog i och spiken flög dän så hamnade hammaren med spetsiga spikutdragarna på i min dotters ögonbryn, ett illvrål ekade genom skogarna, det blev ett jack i ögonbrynet och blodet rann.
Efter mycket tjut från barnets sida, och mycket tröstande och lite omplåstrande från förädrarnas sida så beslöts det att tipspromenadframställningen skulle skjutas till lördag och familjen skulle fara till sjukan istället för omplåstring av skadan.
Väl på sjukhuset så gjordes såret rent och barnet fick en snygg tejp som höll ihop såret.

Ha en trevlig midsommar alla och undvik destillerade drycker, hammare och Moderater

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008