Wednesday 6 June 2007

Glöm inte att köpa en bokhylla..

En kompis till mig visade mig för ett tag sen spelet sims.
Spelet började med att man fick välja spelfigur, ansikte, form på näsa, storlek på könsorgan och en massa annat. Efter att vi skapat en kille så byggde vi ett hus som killen skulle bo i.
När huset var färdigbyggt så skulle man få killen att leva ett vanligt liv.
Han skulle skaffa ett jobb, äta mat, duscha, sova, träffa brudar m.m.
Alltså leva ett helt vanligt liv fast i datorn. Vad syftet var med detta spel vet jag inte, har inte folk nog med att leva ett vanligt liv i verkligheten utan man måste leva ett vanligt liv på datorn också.
Det mest dramatiska som hände under den korta tid jag tittade på när kompisen spelade var när killen skulle laga mat för första gången, då började nämligen spisen att brinna och då kom brandkåren och släckte brasan. Varför började det då att brinna? Jo för vi hade glömt att köpa en bokhylla innan vi började laga mat. Skapligt logiskt!!!!! Men det var faktiskt så att när man köpte en bokhylla så medföljde det en kokbok så spelfiguren lärde sig att laga mat.
Nej jag kommer nog även i fortsättningen att hålla mig till mina managerspel och andra spel där man får göra sånt som man inte gör i verkliga livet.


Jag hörde förrestan att allas våran Calle Bildt invigt någon slags virituell ambassad, själv hoppas jag att Calle väljer att helt stanna i den virituella världen.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008