Friday 8 June 2007

Innelistan

Jag köpte idag aftonbladet, i denna halvdana blaska hade Alex Schuman fått göra en innelista och får detta stolpskott till människa göra en innelista så får Sveriges bästa Roy Race göra det också.
Denna lista publiceras dock bara på denna blogg.

1. Aerosmith -Dessa giganter håller än, dom spelar ikväll på Sweden rock festival trots cancer och diverse andra sjukdomar.

2. Lars Winnerbäck -På en kurs i Brunnsvik satt vi nyligen och sjöng sånger ur en sångbok med klassiska arbetarsånger och lite andra svenska visor och mitt bland Cournelius, Evert Taube, Björn Afselius och arbets söner - låtar så fanns han där med en låt.

3. Lars Ohly -Han är rätt rolig faktiskt. Jag skrev nyligen på en protestlista mot utförsäljning av hyresrätter någonstans i Stockholm, Lasse hade också skrivit på och skrivit som kommentar "släng borgarna i papperskorgarna".

4. Min sambo - Sveriges underbaraste kvinna.

5. Bibbi -Sitter i våran klubbstyrelse på jobbet. Kul att det finns några kvar i våran klubbstyrelse som förstår sambandet mellan facket och politiken.

6. Magnus Betnèr -Ligger man på Alex Schumans ute-lista så måste man ligga på min innelista dessutom så är han skitrolig.

Utelistan:
1. Alex Schuman -Suger, har man hört honom prata så hör man att karln är full av fördommar mot människor som inte är som han.

2. Chefer som löneförhandlar - Nej jag förstår inte varför dom som redan tjänar bäst på jobbet ska ha den största delen av lönepotten hur mycket ni än argumenterar för detta.

3. Fackliga företrädare som tyvärr låter sig påverkas av ovan nämnda.

4. Paul Lindvall (M) - Kommunalråd i Linköping som tycker det är en enormt viktig fråga för Linköpings kommun att vi får fler golfbanor i staden.

1 comment:

Rebecka said...

Tack älskade att jag får vara med på din innelista! När jag skriver min ska du oxå få vara med!!! Puss!!!

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008