Tuesday 15 February 2011

En kvinna med samma intressen som jag

Den lite större modellen av mina döttrar hade ikväll tjatat sig till att se ett av de många byggprogram som TV-kanalerna sänder. Jag gjorde entrè i rummet just när programledaren frågar kvinnan vars hem denna kväll ska omstylas: Jaha och vad är dina intressen då? Kvinnan svarar då kläder, mode och heminredning. Fan tänkte jag en kvinna i min smak just dessa 3 saker är jag också intresserad av. Kläder som värmer och är praktiska för det ändamål man ska göra är jag absolut intresserad av och det skulle bli rätt så kallt om man gick omkring naken jämt så det försöker jag undvika särskillt om jag ska till affären eller på något möte så försöker jag ha kläder på mig, det skulle inte bara bli kallt utan också så skulle jag känna ett visst obehag av att gå naken på offentlig plats. Heminredning är jag också intresserad men jag köper inga tidningar eller böcker i ämnet utan inreder efter eget huvud alla gillar nog inte min smak i detta ämne fast det skiter ju jag i huvudsaken är ju att jag trivs. I min heminredning är ju tex lövenflaggor, (och halsdukar) porträtt på Palme, GNR-speglar och en knippe hyllor av Billy modell så man får plats med sina böcker givna inslag.
Mode är också ett intresse som jag har fast mest som humorinslag i min vardag, är det inte komiskt att så fort någon helt meningslös modebloggare kommer på att alla ska rosa skinnstringkallingar på huvudet så vips så bär mängder av människor detta på sina invändigt tomma skallar. Det är humor tycker iallafall jag. Sen ibland sätter man ju skrattet i halsen som i fallet med de där mössorna med en extremt löjlig tofs på, den löjliga tofsen visade sig komma från blårävsfarmar i Finland där djuren behandlades som skit.
Men visst hade kvinnan på TV och jag samtliga intressen gemensamt.....

2 comments:

Fredrik said...

hahaha

8)

En sak, som en nick åt de där rosa strinkallingarna att ha på skallen, som jag kom att tänka på: är hur lite de där modeintresserad verkar bry sig om de skapar lidande... Du vet de där mössorna som är trendiga nu - blonbellorna bah: vadå (tuggar tuggummi) hur vet du att de lider. De kan ju prata. Typ. (tuggar vidare).

Det är lite som om hjärnorna har krymt på en stor del av mänskligheten.

Illa.

Men jag gillar att du kommit igån igen. Med skrivande. Jag tycker du ska spga fler folkpartister, det var en rolig post. :D

Malin Rosén® said...

Alltid härligt! :D

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008