Monday 14 February 2011

Alla jublar faktiskt inte

Under dagen har jag åkt lite tåg, närmare bestämt Stockholm tur och retur. På returresan av denna lilla tripp var jag lite uttråkad och bestämde mig för att försöka få tag på en dagstidning helst då en kvällstidning eftersom jag ville ha något meningslöst att läsa. Den enda kvällstidning som fanns bland utbudet av tidningar av de som var gratis, var den kassaste nämligen expressen.
Jag behöver väl egentligen inte nämna att ledaren i denna tidning och jag aldrig har samma verklighetsbild av saker och ting och att övriga tidningen mest bestod av skvaller som kvällstidningar mest gör nuförtiden men det är tydligen det som enligt kvällstidningarna har något nyhetsvärde nu för tiden.
Nej den verkliga behållningen med att läsa ovan nämnda tidningar är sportbilagan tycker jag, det är ju faktiskt så att där är enda stället i kvällspressen där man ägnar sig åt lite djupare repotage och analyser. Men om man slår upp dagen sportexpressen så står de"Här är tv-bomben som får hela svenska folket att jubla: TV4 blåser SVT och viasat och köper rättigheterna till hockey-VM från nästa år till 2017." Jag jublar inte kan jag säga, TV4 borde förbjudas att köpa några rättigheter alls till några sportevenemang, TV4 är enligt mig den sämsta kanalen av alla på att göra sport förutom det faktum att man är den kanal som brukar lyckas trycka in mest reklam av alla i sina sändningar, så har man dessutom alltid Peter Jihde i alla sina program och han brukar lycka förvandla det mesta han gör till något slags skämtprogram, TV4 brukar också lyckas värva de sämsta kommentatorerna (konstigt att de inte har värvat Härenstam än men det kommer kanske) och kassa experter. Alla VM, OS och annan sport av riksintresse borde sändas av SVT där är man seriösast och räcker inte SVTs pengar till rättigheter så borde staten skjuta till mer detta är enligt mig en riksangelägenhet.

3 comments:

Fredrik said...

hear hear!

3:an har redan sabbat en gigantisk portion av sporten. Nu ska 4:an sätta in dödsstöten. Grattis landet, vi förlorar...

8)

Kul att du skriver igen!

Roy Race said...

Du har rätt 3an är väl inte direkt felfria de heller, men jag ser mycket hellre halva VM på SVT och halva i viasat än hela VM i TV4

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen said...

TV4? Finns den fortfarande? Det är nog säkert 10 år sedan jag kollade på den kanalen. Lusten att spränga blir för stor av för mycket reklam!

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008