Friday 14 March 2008

Holm, VH1 mm

Enligt en notis på text-tv så kunde man innan jul spela hos ett utländskt spelbolag på om Stefan Holm (höjdhopparen ni vet) skulle klara 1,43 i höjd under 2008, jag tror att dom som spelade på detta tyckte att det var ganska säkra pengar. Frågan är ju bara om spelbolaget tänkt en meter fel eller om man tänkt på fel Stefan man kanske tänkte på den betydligt mer kända Stefan P-vinge som nu enligt ryktena börjat satsa på höjdhopp då han nu insett att managerspel inte var hans grej och jag skulle nog inte sätta mina surt förvärvade slantar på att den Stefan hoppar 1,43 i höjd.

Satt för några helger sen och gluttade på VH1, där visade dom den dagen en lista som hette Top 50 frontmen, den var rätt så ok men man stör sig lite på att Bruce Dickinson kom först på en 26e plats.
Ja du läste rätt den bästa 26a men smaken är ju som baken sprucken.
Vem vann då? jo Mick Jagger (Rolling stones) , han skulle inte ens ha vunnit om listan hade hetat "Top 3 frontmen med stora munnar" för där hade han blivit utklassad av Steven Tyler (Aerosmith).

Björklöven åkte ur playoff mot Borås var detta sanning eller var det bara en ond dröm.

Glöm inte att klicka på länken bredvid min blogg som går till FotoLasse och läs det han har skrivit om pigavdraget förlåt jag menar givetvis hushållsnära tjänster mycket läsvärt.

Jag var häromdagen på arbetarkommuns årsmöte där man i slutet sjunger Internationalen, när man då kommer till refrängen så håller man varrandra i händerna, kändes väl sådär att sitta bredvid en 65-årig farbror när det var dax för sång, nästa år ska jag placera mig lite mer strategiskt nämligen bredvid min sambo som då vaknat upp ur sin vänsterdimma och bytt parti.

Sup och svälg, trevlig helg, det var längesen jag såg en älg.

1 comment:

Rebecka said...

Trevligt inlägg älskade sambo. Det där sista var nog tyvärr bara en av dina drömmar för detta kommer nämligen ALDRIG ske och det vet du! Eftersom jag är en stolt vänsterpartist som står för vår politik(tillskillnad från er som beter er som moderater och samarbetar med centern mm....och det vet du lika väl som jag...haha) Men fortsätt drömma du så kan jag leva i min verklighet! Man ska ju ha drömmar, även om just dina aldrig kommer bli sanna ;-D PUSS PUSS

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008