Saturday 1 March 2008

Den busiga fabriken

Vaknade imorse med lite skaplig huvudvärk, nej jag hade inte inmundigat starkare drycker än ekologisk mellanmjölk utan detta rörde sig om gammal hederlig vanlig huvudvärk.
Det optimala var att jag lovat min dotter av modellen drygt 5 år att åka till Busfabriken.
För er som inte vet vad Busfabriken är för något trots att jag nämnt detta ställe i något tidigare inlägg på denna sida så är det ett ställe fullt med rutchkanor (hur fan stavas rutch igentligen?), klätterställningar och svinhögljudda ungar.
Det var bara att åka trots skallebankandet, men först körde jag det lilla barnet till svärmor med familj där så kom dottern lagom för att höra svärfars bandade Tage Erlander tal, detta fick den lilla att verkligen skina upp och hon hade sedan varit glad hela dagen.
Sen packade vi in norra europas vackraste vänsterpartist, mig själv, det 5 åriga barnet och hennes kompis busiga T i bilen och åkte till staden.
Efter att ha släppt av sambon vid en plats i centrala Linköping där tydligen vänsterpartiet samlats för någon typ av seans så åkte vi övriga till Busfabriken.
Efter att ha hört på radion att Kristdemokraterna i den senaste opuninsundersökningen låg under 4-procentspärren så släppte plötsligt huvudvärken.
Väl där så upptäckte jag att vi inte var dom enda i stan som kommit på att åka till den busiga fabriken denna dag ungefär 93,8% av stadens barnfamiljer hade fått precis samma idè som jag.
Jaja kul hade vi iallafall eller jag menar barnen, själv är jag ju vuxen och tycker inte att det är ett dugg roligt att klättra och krypa omkring, jag vill ju helst bara göra vuxna saker som tex gå omkring och glo i IKEA-huset och sitta på ett cafè och läsa DN.
Jag upptäckte också än en gång att dom kanske inte i första hand tänkt på hyfsat feta män i sina bästa år ska krypa i vissa tunnlar på busfabriken.
Efteråt intogs en delikat trerätters på den gyllene måsen, man måste ju hålla matchvikten.

Snipp snapp snut så var denna dagen slut.
Missa inte Vasaloppet imorgon, den ultimata TV-underhållningen.

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008