Thursday 13 December 2007

Lucia

Luciadagen firades först på arbetet med att vi blev bjudna på lussebullar och pepparkakor, dagen till ära fick vi även ta på oss vita kläder samt lustiga vita mössor fast det har ju vi på jobbet på oss varje dag då våra chefer uppenbarligen gillar luciakläder.
Efter arbetet var det meningen att jag skulle sammanstråla med min familj på dagis där barnen skulle sjunga en stump för oss. Stressad och svettig som en älg under älgjakten småsprang jag in på dagis där jag möttes av en hel armè av små lucior, tomtar, pepparkaksgubbar samt en och en annan stjärngosse, men någon sambo eller några barn som såg ut som mina såg jag inte, jag tänkte dom har nog inte kommit än så jag väntade en stund, fortfarande ingen sambo, jag kubbade hem för att se om det hänt något (tex. barn som blivit galna eller liknande). Efter en kort och rask march hem så upptäckte jag att där fanns det ingen jag gick då tillbaka till dagis och stod där själv bland alla andra föräldrar betraktad som den ensamma byfånen som går till dagis själv för att glo på Luciafirande. Till slut kom iallafall familjen ungefär 35 sekunder innan luciatåget skulle avgå.
Barnen var jätteduktiga och söta när dom sjöng i en sorts väldigt avancerad kanon där ingen började sjunga samtidigt.
Efteråt så fikade vi och det var rätt så gott.
Här nedan följer texten till en av sångerna som barnen sjöng:

En gammal borgare här bor i staden,
han tjänar pengar mest hela dagen
han tjänar stora, han tjänar små
han tjänar massor på att dom som styr är blå
och på hans företag, har man inga avtal och inget OB
och ingen vilsal
och är du tyst kan du jobb få
men är du facklig så får du gå.


Det var allt för denna gång.

3 comments:

Rebecka said...

Hahaha fy fan vilken bra låt! Jag tror tyvärr att jag missade den bara men jag kanske får höra den nästa år ;-)
Har du funderat på att skriva egna kamplåtar? Jag ska ju uppdatera våran hemsida ,och eftersom du ska byta parti så kan du ju få den stora äran att skriva några fina låtar som jag kan lägga in där på sidan....eller? Jag skulle vilja höra dig sjunga den bara! Kanske inatt istället för massa prat om bikini och bad....hihi.

superdupermaria said...

Var var familjen då? Varför var dom sena och vart hade dom varit när du var hemma och vände?

Rebecka said...

Kan avslöja att det var den käre mannen som var förvirrad, vi var inte sena.....

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008