Monday 14 September 2009

En liten bön

Såhär i kyrkovalstider tänkte jag att det skulle passa med en liten bön:

Partiledare Mona som är i riksdagen!
Statsministerposten tillhör ditt namn,
du borde styra över riket, ske din vilja,
såsom i Stockholm så och på landet,
vårt dagliga bröd, giv oss idag,
och förlåt bankernas skulder,
såsom och vi förlåta dom som röstade borgerligt i förra valet
och inled oss icke i högerpolitik utan fräls oss ifrån ondo.
Ty riket är ditt och makten och härligheten efter 2010.
Amen

3 comments:

Rebecka said...

Hahaha bra :)

Kärlek och Revolution said...

Ja, fast jag kan tänka mig en annan kandidat till statsministerposten...Och förlåta folk som röstar borerligt är inte riktigt min grej tror jag... :D

Rebecka said...

Ja jag kan också tänka mig en annan kandidat! Och det kanske är sant Ester, det är nog ganska svårt att förlåta just de som röstat borgerligt...den som lever får se ;-)

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008