Saturday 17 August 2013

Hmm Lördagskvällsfunderingar

Jo så här en lördagskväll när sambon är på tjejkväll och jag går hemma och pysslar lite, barnen har gått och lagt sig och det är bara jag, den lätt utvecklingsstörda hunden samt de gnälliga katterna som håller radhuset vid liv. Så plötsligt faller en liten fråga in huvudet (jo det händer ibland). Stannade man i utvecklingen när man blivit "vuxen"? I mitt fall cirka 1995 då lumpen var färdig och jag flyttade hemifrån, samma drycker som då i glaset, samma musik på stereon, samma prilla under läppen, samma sug efter rökverk så fort man har tagit sig ett glas, samma drömmar om att uppleva saker. Men så kommer jag på mig själv, kanske att man en lördagskväll i mitten av Augusti 1995 vid 21:30 efter några kalla inte hade valt att skura golvet och fundera över hur vi ska vinna nästa val och efter det vrida samhället åt rätt håll dvs vänster. Jo något lite har nog hänt sen 95 i alla fall.

För övrigt så bor vi i närheten av en kåk som man då och då hyr ut till diverse festligheter så som till exempel bröllop och kalas. Det finns ju både bra och dåliga saker med detta. En bra sak är ju att man ofta på sommarlördagskvällar slipper att ha på musik då festdeltagarna ofta väljer en ljudnivå som gör att grannar inte behöver bekymra sig om att ha på egen musik. En dålig sak är man tyvärr hör saker som man helst inte vill höra som nyss till exempel då en ung gosse skrek Hitlerhälsningar vid sådana tillfällen blir man illamående och vill helst gå och spy.


Nahä det var nog allt för idag........

No comments:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008