Wednesday 31 August 2011

Dalarna

Tredje semesterveckan var familjen i Sälen, Det förhåller sig ju som så att min moder äger en stuga på detta vackra ställe. Nej min mor är inte någon stenrik moderattant med monokel, utan en pensionerad postkassörska som köpte stugan tillsammans med min fader på 70-talet när det var ganska billigt att skaffa sig en liten fjällstuga i detta skidparadis. Början på veckan ägnades åt promenad i Trollskogen (ursprungligen en liten väg i Hundfjället mellan ett par backar som man användes för transporter till och från ett par slalombackar som kallades ravinbackarna, men där man nu har satt upp minst 200 olika figurer mest troll därav namnet), bad i Lindvallens nya fantastiska simhall och allmänt slappande.
På onsdagen kom min mor och min lillasyster upp till stugan vilket vi gladdes mycket åt, då jag inte så ofta har tillfälle att umgås med lillsyrran. Tyvärr så ersattes glädjen av något tråkigare.
Min vackra sambo fick på natten ett jätteepilepsi anfall som gjorde att jag efter ett tag fick ringa ambulans. De kom och hämtade henne och körde till Falu sjukhus för undersökning.
Jag följde efter i bil, jag kom fram lagom till att läkarna gjorde ett ultraljud på sambon, det gör man inte vanligtvis på epilepsipatienter men nu förhöll det sig så att hon var gravid i 11e veckan, tyvärr så visade det sig att barnet hade slutat utvecklats i den 9e veckan vilket medförde att vi tyvärr var tvungna att ta bort resterna av det lilla livet.
Så var den veckan förstörd, det är konstigt att man som man kan fästa sig så vid något som växer i någon annans kropp. Både jag och sambon var och är ledsna över det som hände men det är väl bara bryta ihop och komma igen som någon klok jävel sa.

1 comment:

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008