Tuesday 15 June 2010

Oberoende press?

Läste i Aftonbladet om Percan Gudmundssons bok och kan bara konstatera det som alla redan visste att borgarna håller sina ledarskribenter på de borgliga tidningarna i strypkoppel. För de kan kalla sig hur oberoende de vill men när politiska partier håller möte för sina ledarskribenter för att tala om vad man ska skriva och vem man ska smutskasta tycker jag det har gått för långt. Denna gång är det visst Maria Wetterstrand som man har tänkt sig ge sig på, så snart kommer väl det bli liv om vilken väska hon har valt att köpa för sina egna pengar eller om hennes man släppte en fis på offentlig plats vid något tillfälle. Förvisso hade jag räknat ut förrut att det nog var på detta vis det gick till, då jag ibland roar mig med att läsa den lokala tidningens ledarsidor, där dom vad som än har hänt så har alltid borgarna gjort det bra. Om så hela regeringen skulle ha gått på porrklubb ihop och där supit sig redlösa så skulle nog det borgerliga propagandabladet Corren vända det till att regeringen gjort det bra som har gynnat en lokal företagare.
När jag ändå är inne på Corren så kan jag väl säga att jag ibland varit lite inne på att börja ha tidningen mer konstant, detta är dock inte aktuellt längre då tidningen infört korta ledarkommentarer efter vissa artiklar där man talar om för sina tröga läsare vad de ska tycka. Nej ledarskribenter ska hålla sig på ledarsidan. Jag har för mig att Roger Berzell har skrivit ett bra blogginlägg om detta (bara att följa länken under andra roliga sidor)
Men som sagt det verkar bestämt som Svd med flera är lika oberoende som de tidningar som finns i Nordkorea ungefär. Läs gärna själv på www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7295120.ab

Det var allt för denna gång

4 comments:

Roy Race said...

Sorry hade fel i vem som hade skrivit inlägget om correns korta ledarkommentare det var Nicke Bremer inte Roger Berzell, rätt ska vara rätt

Fredrik said...

Så sant som det är sagt. 8)

Men du, är inte din sida rosa? Snarare än röd ;)

Roy Race said...

Du har kanske rätt, får väl byta namn till Roy Race rosa värld, har ju ändå alltid varit den typen som glidit omkring i rosa skjorta med bakåtslickat hår och sprutat champange på staden innekrogar....;)

Fredrik said...

Jag tyckte att det var något speciellt här 8)

BratRoy. Rosa by night!

Härligt att hejja på löven nu... :´(

Besökare

Totalt antal besökare:
Antal besökare den här månaden:
Antal besökare den här veckan:

Räknaren startade den 27 april 2008